måndag 6 januari 2014

Bokligt pyssel - Fodral till e-bokläsaren

För en som jag som aldrig varit vidare vän med varken stickor, nålar eller annat syslöjdsbetingat är jag ganska nöjd med julhelgens alster. Vad det föreställer? Jo det är ett fodral till min e-bokläsare. Den levererades utan och det har varit svårt att hitta ett i handeln som passar varför jag tänkte, nu gör jag ett själv. Sagt och gjort. Ganska stolt är jag och dessutom gläder det mitt småländska hjärta att det inte kostat en enda krona. Både garnet och knappen fanns i förråden.
Posted by Picasa

7 kommentarer:

snowflake sa...

Jättefint!

Hanneles bokparadis sa...

Härligt :)

Anonym sa...

De bästa projekten föds som bekant ur ett verkligt behov.

Fint stickat.

Anonym sa...

Snyggt och imponerande! Själv är jag helt värdelös när det gäller att sticka, däremot har jag sytt ett fodral till min e-boksläsare (och som jag också är riktigt nöjd med)

http://sushas.wordpress.com/2013/12/26/fodral-till-mindre-surfplatta-7/

mimmimarie sa...

Tack för era snälla komplimanger.
"Den luttrade... " Ditt sydda fodral är jättefint och arbetat.

Mrs Calloway sa...

men det är ju jättesnyggt, mimmimarie!
ibland gäller det bara att komma igång

bloggbohemen sa...

Vad fint! Själv har jag aldrig lyckas lära mig det där med stickor, virknålar etc. Skyller på dålig motorik eller nåt. :)