tisdag 1 januari 2013

Läsplaner 2013

I viss mån har jag lärt mig att hålla igen på nyårslöften av olika slag, speciellt läsrelaterade sådana. Nu önskar jag också att jag kan lära mig att hålla igen på läsutmaningar och bli mer realistisk för hur mycket jag orkar läsa. Inför 2013 har jag inte speciella läsplaner förutom de som följt mig i ett antal år nu. Jag ska försöka beta av lite den ständigt växande högen av hyllvärmare. De allra flesta av dem alldeles oförtänta sådana.

  • Fortsätta läsa åtminstone sex nobelpristagare per år.
  • Försöka läsa ett par Augusprisvinnare så min samling blir komplett
  • Dito med Piratenprisvinnare
  • Hyllvärmarna växer, både i bokhyllan och de jag har i ljudfil. Är det för vågat att satsa på att var fjärde bok ska vara en hyllvärmare?
  • Lite fokus på Rumänien precis som Bokmässan har.
  • Göra klart utmaningen att läsa Böcker om Böcker. Det åtestår fyra månader och fyra böcker. Det bör jag väl klara.
  • Läsa något gammalt isländskt inför sommarens resa dit.
Puhhh.....det blev ändå ganska mycket.

5 kommentarer:

bloggbohemen sa...

Lite fokus på Rumänien borde man kanske ha. Får se hur bra det går, tema Norden gick ju sådär ... :)

Lena sa...

Läsa fler Nobelpristagare borde även jag föra och så klart hyllvärmare vilket jag har alldeles för många!

C.R.M. Nilsson sa...

Hyllvärmarna har en tendens att lägga sig på hög. Ska försöka bli av med en hel del av dem i år :)

Anna sa...

Rumänien har vi gemensamt. Ska ha läst en del innan mässan, det blir ju så mycket roligare då!

Linnea sa...

Det där med hyllvärmare är ett ständigt pågående projekt hos mig... :) Det är verkligen svårare än vad man tror!