måndag 3 september 2012

Tematrio - Titelmän

Lyrans tematrio handlar idag om titelmän. Här är mina tre:

1. Harold Fry och hans osannolika pilgrimsfärd skriven av Rachel Joyce. Läsningen är avslutad nu i helgen och det är en helt underbar bok. Recensionsdatum dock först 12 september.

2. Vem älskar Yngve Frej av Stig Claesson. En roman om livet på landet och livet i staden. Även filmatiserad.

3. Djävla John skriven av Eva Dozzi. En fiktiv kärlekshistoria där John Lennon bortskämd engelsk popartist möter Katja, svensk hotellstäderska och blir jättekär. Egentligen ett tankeexperiement vad skulle hänt om det var sant...

7 kommentarer:

C.R.M. Nilsson sa...

Idel okända böcker för mig, här också ;)

Emma sa...

Känner inte heller igen någon av dessa men Djävla John låter ju kul.

bloggbohemen sa...

Yngve Frej har jag sett i filmatiserad version. Djälva John är en sån där bok som jag inte vet om jag har läst eller ej. Har sett den så många gånger i bibliotekets pocketsnurra att det känns som att jag har läst den, men när du beskriver handlingen känner jag inte alls igen det. Har nog inte läst den ... :)

Lena sa...

Vem älskar Yngve Frej läste jag för massor med år sedan. Dina andra två har jag däremot inte läst!

Ingrid sa...

Yngve Frej har jag läst för länge sedan och jag såg TV-versionen också. (Båda är bra!). Det ska bli spännande att se vad du skriver om Harold Fry och hans pilgrimsfärd.

BokMamma sa...

Jävla John står här hemma i hyllan dock oläst.

Anonym sa...

Det är så kul att hoppa runt mellan olika bloggar och se att folk har så olika boksmak. Här var det ingen jag kände igen!