torsdag 27 september 2012

På väg

Idag är jag då äntligen på väg. På väg till Göteborg. På väg till bokmässan. På väg att uppfylla en livslång ambition. I dagarna två ska jag bara umgås med böcker och människor som tycker lika mycket om böcker som jag. Förväntningarna är höga men jag har inte planerat ihjäl min bokmässetid för jag vill ha tid för improvisationer, till att stanna längre där mitt intresse fångas och tid för att umgås med bloggare och andra jag stöter på. Ett par programpunkter har jag förstås prioriterat och då får inget komma emellan. Kamerans batteri är laddat för man vet ju aldrig vilket fotoobjekt som väntar på andra sidan montern.
 
En del av förberedelserna inför årets mässa med nordiskt tema har varit att försöka läsa fler böcker från våra nordiska grannländer än vad jag normalt skulle ha gjort. Detta är böckerna jag läst och skrivit om här på bloggen:
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer: