lördag 29 september 2012

Ingen oskuld mera

Vad spelar grått väder för roll när Bokmässan hägrar?
Jag har många mässor bakom mig, både som besökare och utställare men fråga är om inte hjärtklappningen inför första dagen på Bokmässan 2012 tar priset. I och med att jag är bloggambassadör har uppladdningen inför mässan känts oändligt lång och nu äntligen var dagen D här. När jag väl var inne på området tog jag mig direkt till R3 vilket är det rum som vi ambassadörer fått till vårt förfogande under själva mässdagarna. Här hejade jag glatt på andra ambassadörer som kommit och sjönk ner i en stol för att hämta andan.

Min plan var att dag 1 gå mycket på golvet bland montrarna och bekanta mig med utställarna medan det var någorlunda lite besökare i omlopp. Det visade sig vara en mycket klok politik. Jag besökte flera av mina favoritförlag, hälsade på trevliga förlagsmänniskor och fick ett och annat recensionsexemplar med mig också. Jag besökte Thorén och Lindskog, Elisabeth Grate, Sekwa, Perenn, Atlantis, Carlssons och Norstedt för att nämna några.
Johan Thorén från Thorén & Lindskog,
en klar favvis bland förlagen på plats.
 
Av olika skäl kunde jag inte rapportera direkt från mässan så jag har lite att ta igen nu när jag är hemma igen, det är bra att ha fått smälta allt vad jag sett och varit med om och självklart är det inte så stressande att behöva uppdatera sin blogg just när man som mest vill njuta av mässbesöket.

2 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

jo, det är mycket att smälta...

Mrs Calloway sa...

jag tänker inte missa ett år till!