fredag 27 juli 2012

Bokbloggsjerka nr 90

Veckans bokbloggsjerka lyder som följer:

Vilken är den bästa respektive sämsta bok du hittills har läst i år?

Jag har läst en handfull böcker som jag tycker är värda en 5:a och bland dem är det inte lätt att välja en. Däremot de flesta böcker som jag tycker är dålig läser jag helt enkelt inte klart, men här fanns en 2:a som jag kom till slutet på så det valet var givet.

Bäst: Kathryn Stockett - Niceville

Sämst: Ann-Charlotte Alverfors - Stjärneklok

8 kommentarer:

Anna sa...

Niceville är så bra. Har du sett filmen också? Väl värd att hyra en regning kväll.

23minuter sa...

Jag har varit sugen på att läsa Niceville länge nu. Filmen var bra så kan tänka mig att boken är ännu bättre.

Cassandra sa...

Jag är väldigt nyfiken på Niceville.

Monika sa...

Niceville ligger redan hör och väntar (som bok) och filmen kan man säga ligger på is, tills jag läst boken :)

mimmimarie sa...

Läs Niceville ni som inte redan gjort det och ja, till vintern, ska jag se Niceville, just nu får allt vad heter film vänta.

blogg_bohemen sa...

Niceville är verkligen en riktigt bra bok! Nu återstår bara att våga se filmen också ...

Linnea sa...

Det här är den andra bloggen jag läser som har Niceville som årsbästa.. :) Den är en av mina favoriter från förra året. Så himla bra!

Chicken sa...

Jag har sett filmen och har hört att boken ska vara ännu bättre, tyvärr kommer jag inte att hinna läsa den i år. Men den är in 2013s läslista :D