torsdag 17 november 2011

Gods och Gårdar





Förutom böcker läser jag gärna kvalitetstidskrifter som Vi läser och Gods och Gårdar. Det är riktiga högtidsstunder när dessa publikationer dimper ner i brevlådan. Gods och Gårdar ger min äldsta och största hobby SLOTT rejält med näring.
Det är underbart att läsa om olika slott och se bilder med historiska inredningar från olika tidsperioder, men här hittar läsaren också fina reportage om välskötta och tidstypiska hus, lägenheter och gårdar i Sverige och Europa.
Ibland görs djupdykningar om någon speciell möbel eller arkitektonisk detalj. Det kan vara fotpallar eller fönster och alltid välskrivet och intressant.
Jag har mer än en gång suttit med tidskriften framför mig, dreglat och planerat vart nästa års utflykter ska gå.

1 kommentar:

Nattens bibliotek sa...

Jag prenumererade på den en gång i tiden, nu är det mest Vi läser för mig.