fredag 2 september 2011

Bokbloggsjerka om min att-läsa-hög

Den här veckans bokbloggsjerka handlar om olästa böcker. Frågan lyder:

Hur många böcker har du precis i detta nu i din att-läsa-hög och vilken/vilka är du mest sugen på att läsa just nu?


När jag räknade de olästa böckerna nu på morgonen kom jag till 27 olästa. Det är både mina egna hyllvärmare och några lån från biblioteket.

Vilka är jag då mest sugen att sätta läständerna i?
Det hemliga sällskapet av Claes Hylinger är lockande  liksom Syster min av Barbara Voors och Effi Briest av Theodor Fontane. Dessutom har jag tre loppisfynd av Hjalmar Bergman som jag ska läsa i Pocketlovers utmaning om att läsa tre besläktade böcker i september-november.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Hej hej! Jag jerkar runt :-)

Än så länge verkar det bara vara vi två ;-)

/Tess

Vicky sa...

Efter bokbyten och gåvor i sommar upptäckte jag (när jag nu håller på att packa) att min hög är ganska stor med. Däremot har det inte blivit många nyinköp i sommar. "Syster min" kan jag verkligen rekommendera.

Monika sa...

Jag har inte läst någon av dem, vad är det för typ av böcker?

mimmimarie sa...

Monika: jag är inte helt säker på vad alla böcker innehåller men Claes Hylinger har iaf fått Piratenpriset. Jag ska rapportera när läsningen är klar.

Lotten sa...

Spännande - känner bara igen en av titlarna (Voors bok)!