torsdag 18 augusti 2011

Sommarläsning - Hur gick det sedan?

I början av sommaren för två månader sedan publicerade jag den här listan på böcker jag beställt från mitt lokala bibliotek. Nu är det dags för en uppföljning om hur läsningen gick.

- Chinua Achebe - Allt går sönder - LÄST
- Kerstin Ekman - Händelser vid vatten – Står fortfarande i bibliotekskön då jag vill ha ljudboken.
- Jenny Erpenbeck - Hemsökelse - LÄST
- Verner von Heidenstam, diktsamling - LÄST
- Elfriede Jelinek - Pianolärarinnan  - LÄST
- Helena Marienske - Rhesus. Håller på och läser denna bok men det går segt.
- David Nicholls - En dag . Väntar tills november då boken är med i Lyrans jorden-runt-utmaning.
- Frithiof Nilsson Piraten - Bock i Örtagård - LÄST
- Kim Thuy, Ru - LÄST
- Anna Gavalda - Tillsammans är man mindre ensam – Lade åt sidan då jag inte tyckte om ”En dag till skänks” av samma föfattare
- Per Pettersson, Ut och stjäla hästar - LÄST
- Anna Gavalda, En dag till skänks - LÄST
- Johan Hakelius - Döda vita män - LÄST

Dessutom
-         Sara Paborn – Släktfeber
-         Per Petersson – Ut och stjäla hästar
-         Mannen som planterade träd – Jean Giono
-         Friederike von Preussen – Carolin Philipps
-         Min mormors historia – Antologi av 12 kvinnliga författare
-         Ismaïl Kadaré – Aprils frusna blommor
-         Aino Trosell – Hjärtblad
-         Kader Abdolah – Huset vid moskén
-         Edward VII – Christopher Hibbert
-         Din stund på jorden – Vilhelm Moberg
-         Selma Lagerlöf – Kejsaren av Portugallien
-         Hjalmar Bergman – Flickan i frack
-         Günter Grass – Krabbans gång
-         En spricka i kristallen – Cecilia von Krusentstjerna
-         Max Lundgren – Hunden som äntligen visslade
-        

Inga kommentarer: