söndag 28 augusti 2011

Bokbloggsträff i Växjö

Vi var fem bokbloggare som träffades på ett café i Växjö i den kvävande, fuktiga värmen som rådde igår. Vi fikade, pratade allmänt mycket, men i synnerhet om böcker såklart. Jag fick flera tips om bra böcker och vid ett allmänt bokbyte bytte jag till mig Dilsa Demirbag-Stens Stamtavlor och Harper Lees Dödssynden. Den senare dyker senare i höst upp i Lyrans jorden-runt-utmaning så det passade utmärkt.

Ett stort tack till Vicki på Böcker och Fru E som ordnade evenemanget samt till Ylva och till thebookpond som rest ända från Malmö. Jag hoppas vi får tillfälle att göra om eftermiddagen!

5 kommentarer:

Anna sa...

Tänk vad mysigt det är att träffas och prata böcker. Bra böcker du bytte till dig också, de är läsupplevelser var och en på sitt sätt. Nu är det snart mässa!

a-lo (the book pond) sa...

Det är alltid roligt att träffa andra bokbloggare och få ventilera lite. Vi ses kanske på bokmässan igen!

Monika Häägg sa...

Så kul att träffa andra bokbloggare:)Blir nästan liten avundsjuk! Såg att du skall på bussresa till bokmässan, kom gärna en sväng om min monter A04:16. Det är alltid skoj att träffas lite då och då!

Ylva sa...

Visst hade vi trevligt! Har du läst En halv gul sol av Adichie? Den är säkert fantastisk men den är också väldigt tjock...

Fru E sa...

Hoppas och tror att det kommer fler tillfällen att träffas framöver, Marie! Det var verkligen lyckat!