torsdag 26 maj 2011

Cap Esterel - Tanja Langer

Har det någonsin hänt er att ni har läst otaliga recensioner och hyllningar till en bok och när ni sedan äntligen håller boken i era händer och börjar läsa så händer...ingenting. Läsupplevelsen uteblir och undran infinner sig, är det mig det är fel på?  Just så var det för mig och Cap Esterel. Jag kan omöjligt se vad det är som gör boken så bra och tänker därför inte ödsla fler ord på den utan istället hänvisa till några bloggkollegor som tyckte om den. Sagt och gjort.

Lyran, Bokhora och Eli läser och skriver

3 kommentarer:

Anna sa...

Den här boken som verkligen står på min lista, nu sätter du bryderier i mitt huvud...

Metta Karlsson sa...

Jag gillade den till viss del, men det är aldrig lätt att läsa nåt som många andra hyllad för då har man ju förväntningar. Därför har jag inte läst tex Knausgård än.

Vicky sa...

Höga förväntningar verkar tyvärr ha den effekten ibland. Som att alla de där fina orden man läst OM boken blockerar texten själv. Men det är ju så frustrerande när man längtat efter en bok och den inte håller!