onsdag 18 maj 2011

Bodil Malmsten - Priset på vatten i Finistère

Det har varit en lisa för själen att lyssna på Bodil Malmsten i några dagar fram och tillbaka i bilen till jobbet. Det är en härlig samling berättelser från hennes första tid i nya hemmet i Frankrike. Jag är inte särskilt bekant med Frankrike men såvitt jag kan förstå är hennes kåserier mitt i prick. Jag har skrattat högt vid beskrivningen av språksvårigheterna och njutit av beskrivningarna över mullvadsproblemen i trädgården och allt däremellan.

Detta var mitt första möte med Bodil Malmsten och jag ska beställa mera av hennes litteratur från biblioteket.

6 kommentarer:

Monika Häägg sa...

Brukade förr besöka hennes blogg (tror den heter finistere.nu?) Hon skriver underfundigt och väldigt underhållande!

Anna sa...

Hennes blogg är helt underbart vass och på pricken! Alltid aktuell och inläggen kommer sedan ut i bokform. Priset på vatten gillade jag mycket, är det Bodil själv som läser på inläsningen?

mimmimarie sa...

Monika: jag måste verkligen leta upp hennes blogg. Boken gav mersmak.

Joanna: Ja, det är hon själv som läser och det gör hon bra.

Anna sa...

Då ska jag nog försöka lyssna!

Vicky sa...

Hennes bloggböcker har jag inte kommit så bra överens med men t ex "Den dagen kastanjerna slår ut..." var en av mina absoluta favoriter när jag läste den när den kom ut. Skulle nog gärna läsa om, för jag har tyvärr glömt så mycket av den...

violen sa...

Ja, läs mer av Malmsten, hon skriver riktigt riktigt bra.....