fredag 11 mars 2011

Loppisfynd

Det går verkligen att göra fynd på Röda Korsets Kupan runt om i Sverige. Jag dammsög Kupan i Tingsryd på intressanta böcker och kom ut med 7 böcker, varav 3 inbundna. För hela denna lilla hög fick jag betala den facila summan av 23 kronor! Pocketböcker kostade 2 kronor och inbundna böcker 5 kronor styck.

Dessa är de jag bar hem:

Helene Hanff - 84 Charing Cross Road, Brev till en bokhandel
Wole Soyinka - Aké - barndomsåren
Klas Östergren - Fantomerna
Kerstin Ekman - Menedarna
Hjalmar Bergman - Dansen på Frötjärn
Hjalmar Bergman - Flickan i frack och Lotten Brenners ferier
Hjalmar Bergman - Hans nåds testamente

Nobelpristagaren Wole Soyinkas Aké ingår i Lyrans jordenruntutmaning och ska läsas i oktober. Den får jag spara lite på.

5 kommentarer:

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

Jag siktar på Byring och Bråte imorn. Amnesty har öppet två lördagar i månaden och de har tre hela rum med böcker...de flesta för 5 kr/st...Grattis till dina fynd!!

Metta Karlsson sa...

Älskar Byring och Bråte!

mimmimarie sa...

Ja ni, där har jag fyndat mycket genom åren. Fin ordning har de oxo i Halmstad.

Hanneles bokparadis sa...

Fina fynd. Brev till en bokhandel är ju helt underbar, liksom filmen.

http://hannelesbibliotek.blogspot.com/

Ingrid sa...

Det är alltid lika trevligt att läsa om loppmarknadsfynd/begagnatfynd. Du har hittat verkliga godbitar!