lördag 19 mars 2011

Lodjur på besök

Tändsticksasken är storlek större,
12 cm lång.
Den enda fördelen med det senaste, helt onödiga snöfallet igår är att det går att se vilket vilt som har rört sig markerna. Invid gården i morse när maken var på morgonrunda med hunden fanns dessa stora och spännande spår. Med tanke på deras storlek kan det inte vara annat än lodjur som gått invid huset inatt. Jag är inte odelat glad över besöket utan är rädd för att loet ger sig på den flock av fem rådjur som vi har gående hos oss.

1 kommentar:

Ingrid sa...

Ojdå... lodjur... kanske lite väl spännande. Visst är de vackra men jag vill inte ha dem alltför nära... Själv fasar jag för vildsvinsinvasion som sägs vara på gång... stora bökande nassar som ofta är på dåligt humör... det vill jag inte råka ut för när jag är på hundpromenad.