söndag 20 februari 2011

Skrivaruppdrag

Ett nytt uppdrag har kommit min väg. Jag ska komma med några boktips till Sockenbladet som ges ut där jag bor. Sockenbladet kommer ut fyra gånger om året och det är invånarna i trakten som själva skapar innehållet och skriver artiklarna. Bladet delas ut gratis till alla hushåll i trakten, men det går även bra att prenumerera, Det roliga är att jag får disponera spalten precis som jag vill och lägga upp arbetet själv. Efter lite funderande har jag bestämt mig för att satsa på ett tema var gång och skriva om tre böcker som på något sätt hör ihop. Den första bokspalten kommer att handla om tyska författare, ett inte helt okänt tema för oss bokbloggare i år. De här böckerna har jag valt att skriva om:

Uwe Timm – Upptäckten av currywursten
Patrick Süskind – Parfymen
Selma Mahlknecht – Ingen fara

4 kommentarer:

Metta Karlsson sa...

Jättekul!

Ingrid sa...

Men så roligt! Och att det blir tyskt dessutom!

Anna sa...

Så kul - vilket härligt fritt uppdrag. Spännande böcker du valt också!

Boktokig Eva Boström sa...

Åh, så spännande!!! Vad kul för dig!!! Stort grattis!!!!!!!