fredag 25 februari 2011

Bokbloggsjerka 25 – 28 februari

Den här veckan lyder Annikas jerkafråga:
Hur mycket pengar spenderar du på böcker varje månad?

Svar: Det varierar såklart över året. Den här månaden har jag lagt 420 kronor på sex böcker. I januari köpte jag inga däremot. Jag handlar en hel del på antikvariat och när vi reser försöker jag köpa litteratur med lokal färg. Jag lånar mycket på biblioteket och har tur som har en svärmor med en välfylld bokhylla. I medel över året? Tja, kanske 200 kronor i månaden.

4 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

oj, ingen aning... mer böcker än sprit :)

http://hannelesbibliotek.blogspot.com/

Monika Häägg sa...

Det kan inte vara många kronor som jag lägger på böcker. Förr spenderade jag en hel del pengar men sedan jag själv blev författare så lever jag ganska fattigt. (Det är väl så bilden av författaren är?)Jag lånar däremot mycket på biblioteket och av goda vänner. Jag är glad för att det finns bibliotek!

BokMamma sa...

Precis som du lånar jag mycket på bibliotek vilket ju inte är så konstigt när man jobbar på ett :)

Kan inte annat än hålla med Monika om att det är en himla tur att det finns bibliotek :)

Annika sa...

Ja, vad vore världen (och ekonomin) utan bibliotek? :-)

Annika (http://alkb.se)