onsdag 5 januari 2011

River Cottage

Debutinlägget i min nya blogg får handla om TV-programmet "Det goda livet" eller som det heter hemma i England, River Cottage. Egentligen är jag väldigt anti alla matlagningsprogram på TV i allmänhet men varje god regel har som bekant ett undantag, and this is it.
I denna sympatiska engelska serie handlar inte bara om uppblåsta TV-kockar som i rasande tempo lagar till olika nya och fräscha rätter med de konstigaste kombinationer av ingredienser. Nej, River Cottage speglar ekologisk odling, livet på landet, att ta vara på allt från ett slaktat djur och äta sånt som inte längre är så inne, t ex kaniner.
Jag sitter klistrad varje avsnitt och njuter. Känner jag mig själv så dröjer det inte länge förrän jag köper en kokbok av den sympatiske programledaren Hugh Fearnley-Whittingstall. http://www.rivercottage.net/ Testa själv och se eller njut av programmen på SVT1 18.15.

Inga kommentarer: